اخبار موبایل ایران و جهان

اخبارIT
  • ۰
  • ۰

موبنا - رئیس اداره مخابرات اسفراین گفت: هم‌اکنون 100 درصد جاده‌های اصلی اسفراین زیر پوشش تلفن همراه قرار دارند.

به گزارش موبنا، علی اصغر شایسته عظیمیان اظهار کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در شهرستان اسفراین 52 درصد است.
رئیس اداره مخابرات شهرستان اسفراین خاطرنشان کرد: فاز دوم پوشش‌دهی بین جاده‌ای که در مسیرهای عراقی و کلات در حال نصب است و در دو ماه آینده افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: هم‌اکنون 415 کیلومتر فیبرنوری در این شهرستان وجود دارد و 100 درصد جاده‌های اصلی این شهرستان زیر پوشش تلفن همراه قرار دارند.
شایسته عظیمیان گفت: 41هزار تلفن ثابت در شهرستان فعال است که 24 هزار آن در شهر اسفراین و مابقی در روستاهای این شهرستان دایر است.
علی‌اصغر شایسته عظیمیان بیان داشت: همچنین میزان اشتراک اینترنت پرسرعت در شهر چهار هزار 500 و در روستاها 200 اشتراک است.
وی همچنین یکی از محوری‌ترین برنامه‌های مخابرات اسفراین در دهه فجر را افتتاح 22 طرح مخابراتی برشمرد و گفت: این طرح‌ها با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان اسفراین به طور همزمان بهره‌برداری شد.
به گفته رئیس اداره مخابرات شهرستان اسفراین این طرح‌های مخابراتی شامل نصب و راه اندازی رادیو موبایل در روستاهای چهار برج و سارمران، نصب و راه‌اندازی لاین ترمینال روستاهای قنبرباغی، صفی‌آباد و گورپان و تعویض سوئیچ تلفن ثابت در روستاهای سارمران، کلات، محمودی، الست، دهنه شیرین، نصب است.
وی همچنین راه‌اندازی و برگردان شهری با ظرفیت 500 شماره و توسعه کابل‌کشی خیابان امام رضا در شهر اسفراین با ظرفیت یک‌هزار شماره را از دیگر طرح‌های افتتاح شده در دهه فجر عنوان کرد.
رئیس اداره مخابرات اسفراین خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت مخابرات تأمین و پرداخت شده است.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/19ساعت 11:30  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

راه اندازی 4 سایت نسل چهارم اینترنت موبایل در زنجان

موبنا - مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان گفت: چهار سایت نسل چهارم اینترنت موبایل تا نوروز 94 در شهر زنجان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش موبنا، نیکنام جدیدی اظهار داشت: در حال حاضر توسعه نیازهای مردم به دو بخش مختلف تقسیم شده است.
وی با اشاره به اینکه بخش نخست مربوط به سرویس‌دهی همراه اول است، گفت: عموم مردم می‌توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت از خدمات قابل قبول این سیستم بهره‌مند شوند.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان ادامه داد: در بخش دوم نیاز است استفاده از اینترنت پرسرعت به عموم مردم توصیه شود.
وی با اشاره به اینکه 105 مرکز دیتا سنتر جدیدی در استان زنجان راه‌اندازی شده است، گفت: از این طریق دسترسی عموم مردم به اینترنت پرسرعت با راحتی انجام می‌شود.
جدیدی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر همه شهرهای استان و راه‌های اصلی آن 100 درصد زیرپوشش شبکه مخابرات است، افزود: تلاش می‌شود همه راه‌های فرعی و روستاهای استان نیز زیر پوشش این شبکه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: روند توسعه روستاهای استان زنجان در این زمینه بر اساس جمعیت هر روستا انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان با اشاره به اینکه نسل سوم موبایل در شهر زنجان راه‌اندازی شده است، بیان داشت: در فاز دوم این برنامه در شهرهای پرجمعیت استان همچون ابهر، خرم‌دره و...راه‌اندازی می‌شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: چهار سایت نسل چهارم اینترنت موبایل تا نوروز 94 در شهر زنجان راه‌اندازی می‌شود.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/19ساعت 11:30  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

با کارت‌های اعتباری دنیا آشنا شوید

کارت‌های اعتباری اصطلاحا به سری کارت‌هایی اطلاق می‌شود که شخص با توجه به میزان اعتباری که بانک صادر کننده کارت به او داده ، بدون داشتن موجودی امکان برداشت از حساب خود ( تا سقف اعتبار )را دارد و پس از مدت معینی بدون هیچ گونه کارمزدی بدهی خود را به بانک پرداخت می‌کند.

با توجه به کاربرد فراوان کارت‌های اعتباری و پیشرفت تکنولوژی ارتباطات امکان صدور این کارت‌ها به صورت بین المللی فراهم آمده است. کارت‌های اعتباری جهت خرید‌های اینترنتی و خرید یا فروش بدون پرداخت وجه نقد استفاده می شوند. با این کارت‌ها خریدار می تواند از سرویس‌های موجود بر روی شبکه اینترنت استفاده و یا خریدهای خود را با امنیت بیشتر و با خیالی راحت انجام دهد.
شاید اصلی ترین دلائل گسترش روز افزون کاربرهای این کارتها سهولت در حمل و نقل پول های کلان، ایجاد امنیت برای صاحب پول، کاربری این کارتها در جهت خریدهای اینترنتی و در آخر تسهیلات روز افزونی که برای کاربرهای این کارتها در اکثر نقاط جهان در نظر گرفته شده و خواهد شد، باشد.
درآمد کمپانی و شرکتهای صادر کننده کارتهای مالی اعتباری بیشتر به گردش پول و حق انتقالها یا ترانسفرهای مالی وابسته است. لذا هر چه تعداد کاربر و انتقالهای مالی بیشتر باشد شرکت مربوطه درآمد بیشتری خواهد داشت.
در کارتهای اعتباری بانک اعتباری را برای شما در نظر میگیرد و شما میتوانید تا سقف آن اعتبار خرید کنید بدون آنکه دیناری در حساب خود پول داشته باشید. در صورتیکه در کارتهای شارژی (Debit) که امروزه در ایران توسط بانکها در اختیار افراد قرار گرفته است حتما باید معادل مبلغی که میخواهید خرید کنید در حساب خود پول داشته باشید.
فروشگاههای پذیرنده کارت اعتباری با بانک صادر کننده کارت شما طرف میشوند و کاری به اعتبار شخص شما ندارند. بانک شما اعتبار شما را تضمین میکند.
در ایران هم کارت ثمین اولین کارت اعتباری بود و اینک کارتهای اعتباری شتاب توسط بانکهای صادرات وکشاورزی و پارسیان و سامان صادر می گردد. این کارتها همانند کارتهای حساب الکترونیکی شتاب در بانکهای عضو طرح شتاب و فروشگاههای عضو شتاب قابل استفاده است. شما یک ماه بعد از خرید کالا صورت حسابی را از بانک دریافت میکنید که طی آن به شما دو هفته مهلت داده میشود تا نسبت به پرداخت جمع مبالغ خریدهای خود به بانک اقدام نمایید. کارتهای اعتباری دارای سقف اعتباری مشخصی می باشند.
انوع کارت اعتباری
کارت‌های بانکی به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند که شامل کارت‌های بدهی (Debit) که موجودی خود فرد در بانک‌ها است. در واقع بانک، کارتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد و او می‌تواند بر اساس موجودی خودش با این کارت‌ها کار کند. این نوع کارت‌ها بیشتر در بخش تجهیز منابع یا سپرده‌های بانکی طبقه بندی می‌شود. یعنی یک ابزار حساب بانکی است که می‌توان از دستگاه‌های خودپرداز یا شعبه برداشت کرد.
گروه دوم کارت‌های اعتباری (Credit) هستند که در این نوع کارت دارنده‌، منبع یا وجوهی در بانک ندارد بلکه بانک بسته به ظرفیتی که شخص از نظر توان مالی دارد مبلغی را به عنوان اعتبار برای او در نظر می‌گیرد و شخص با استفاده از منابع بانک اقدام به خرید کالاها و خدمات می‌کند و پول آن را بعدا طبق قراردادی که با بانک دارد می‌پردازد.
به همین دلیل این نوع کارت‌ها را در بخش تسهیلات بانکی و تخصیص منابع طبقه‌بندی می‌کنند. وقتی که بانک سرفصل‌های تسهیلات بانکی را تعریف می‌کند، اعتبارات کوتاه مدت یکی از سرفصل‌هاست و یکی از اعتبارات کوتاه مدت، خط‌های اعتباری است که برای دارندگان کارت‌های اعتباری تعریف می‌شود.
کارت‌های اعتباری شامل Visa Virtual،‌ Visa PrePaid، MasterCard , Visa Debit، می شود. در واقع می‌توان کارت اعتباری Visa Virtual یک کارت اعتباری پیش پرداخت شده ( PrePaid ) است که برای خریدهای online و تلفنی در اینترنت میتوان از آن استفاده کرد . عملکرد آن دقیقا به صورت سایر کارت‌های اعتباری است و تنها تفاوت آن اینست که این کارت تنها بصورت online قابل استفاده  است و کاربر باید قبل از خرید ، کارت خود را شارژ کند.
کارت اعتباری فوق از نوع VISA  است که بنام شخص متقاضی صادر می‌گردد ، در سایت‌های اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین قابل استفاده است و در خرید هایی که بوسیله تلفن و یا FAX صورت می گیرد می توان از آن استفاده کرد.
 کارت فوق شامل شماره 16 رقمی ( Card Number ) یک کد CVV و یک تاریخ انقضاء (Expire Date ) است که شما با ورود این اطلاعات در هر سایت اینترنتی می توانید کالای مورد نظر خود را خریداری و یا از خدمات آن بهره مند شوید . این مبلغ یکبار و فقط برای صدور کارت اعتباری پرداخت می شود .
کارت اعتباری Visa PrePaid یک کارت پیش پرداخت شده بوده در واقع  کارت اعتباری فوق نوعی ابزار پولی و اعتباری است موجبات آسایش و فراغت خاطر دارندگان آن را فراهم می کند.
کارتهای اعتباری هم اکنون در سطح بین المللی و در اقصی نقاط جهان کاربرد وسیعی داشته و  برای خریدهای اینترنتی ، در کلیه مکان‌هایی که مجهز به سیستم پذیرش کارتهای اعتباری باشند ( از جمله فروشگاهها ، هتلها ، رستورانها ، تهیه بلیط هواپیما، خرید از مراکز خرید، بازدید از پارکها، موزه ها، نمایشگاها ) قابل استفاده خواهند بود.
سریع الحصول ترین نوع از کارتهای اعتباری, کارتهایی هستند که مبلغ موجودی کارت قبلا" پرداخت شده و تا سقف آن مبلغ میتوان توسط کارت خرید نمود , دقیقا" مشابه کارتهای سپهر یا سیبای خودمان , به این نوع از کارتها , نقدی Cash و یا از پیش پرداخت شده prepaid میگویند.
Prepaid MASTERCARD یکی از مشهورترین انواع Prepaid Credit Card و یا Cash Cardها  است. مزیت عمده کارت‌های prepaid امنیت و اطمینان بسیار زیاد آنها نسبت به کارتهای اعتباری رایج و یا سنتی (Credit Card) است و به همین دلیل سریعا" در جهان گسترش یافته و بعنوان برترین و مرجح ترین گزینه ی کارتهای اعتباری برای استفاده در اینترنت مطرح گردیده است. و حتی در کشورهای غربی که اکثر افراد دارای چندین کارت اعتباری نیز می باشند , برای خریدهای آنلاین خود در اینترنت از این نوع کارتهای اعتباری نقدی Prepaid Credit Card استفاده مینمایند.
کارت‌های اعتباری واقعی نظیر MASTERCARD و یا Visa بعلت اینکه اعتبار ( وام و یا Credit ) به دارنده کارت اعطا می‌نمایند و سقف پرداختی بالایی دارند بدلیل وجود امکان هک شدن به هیچ عنوان توسط شرکتهای صادر کننده کارت (نظیر MASTERCARD و یا Visa) جهت استفاده در خریدهای اینترنتی حتی https secure site نیز توصیه نمی گردند و در صورت کاربرد آن در اینترنت و برداشتهای دزدی از کارت , شرکتهای صادر کننده کارت هیچگونه مسئولیتی را قبول نمی نمایند و تمامی خسارت را دارنده کارت میبایست تقبل نماید.
در کارت اعتباری MasterCard , Visa Debit  یک حساب بانکی به نام خودتان نزد یکی از بانکهای خارجی افتتاح می شود. این سرویس شامل دو کارت Visa Debit و Mastercard می باشد که به حساب بانکی شما مرتبط است . خرید های آنلاین یا آفلاین از طریق این کارت ها امکان پذیر می باشد .شما می توانید واریز ، برداشت و انتقال پول به کارت های خود را از طریق سیستم بانکی انجام دهید .کارت اعتباری Visa debit نوعی ابزار پولی و اعتباری است که جایگزین مناسبی برای حمل ارز در مسافرتهای خارجی بوده و از این نظر موجبات آسایش و فراغت خاطر دارندگان آن را در اینگونه سفرها فراهم می نماید.کارتهای اعتباری هم اکنون در سطح بین المللی و در اقصی نقاط جهان کاربرد وسیعی داشته و علاوه بر خرید های اینترنتی ، در کلیه مکانهایی که مجهز به سیستم پذیرش کارتهای اعتباری باشند ( از جمله فروشگاهها ، هتلها ، رستورانها ، تهیه بلیط هواپیما، خرید از مراکز خرید، بازدید از پارکها، موزه ها، نمایشگاها ) قابل استفاده خواهند بود . همچنین با داشتن این کارت می توانید پول خود را از دستگاه های خود پرداز ATM در سراسر دنیا دریافت نمایید . سیستم فوق دارای سرویس Online Banking می باشد . شما قادر به انجام کلیه عملیات بانکی از قبیل : آمار پرداخت ها و دریافت ها - انجام حواله بانکی بصورت آنلاین ( Wire Transfer ) - پرداخت صورتحسابها - امکان تعریف حسابهای زیر شاخه با واحد پول مورد نظر - دریافت و انتقال وجوه از حسابهای بانکی و غیره خواهید بود .
امروزه کارت‌های اعتباری در اکثرکشورهای جهان، نقش اصلی را در تبادلات خرد برعهده دارد و نسبت کارت‌های نقدی (Debit) به کارت‌های اعتباری (Credit) در سال 2010 در کشورهای مختلف، عمدتا نسبتی بین 33/0 تا 4 بوده است که این نسبت در ایران به 42/68 می‌رسد. این نسبت در ترکیه 49/1، در مالزی 51/3 و در لبنان 91/2 است. در کشورهای غربی نیز آمریکا و کانادا با نسبت‌های 33/0 و 32/0 رکورد دار استفاده از کارت اعتباری هستند، به این معنا که در مقابل هر 3 کارت اعتباری آنها تنها یک کارت نقدی وجود دارد. این ابزار اما در ایران، تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. شاید بتوان در سال‌های گذشته نبود زیرساخت‌های فنی (اعم از نرم‌افزارهای مورد نیاز در حوزه بانکی، نبود سیستم‌های متمرکز مورد نیاز جهت احراز هویت متمرکز مشتریان، سامانه‌های اعتبارسنجی و ...) را عامل عدم توسعه کارت اعتباری برشمرد، اما امروزه با توسعه این سامانه‌ها و همچنین فعال و همه‌گیر شدن کد ملی و کدپستی یکسان، عمده موانع توسعه کارت اعتباری برداشته شده است.
آنچه امروزه به عنوان مهم‌ترین عامل توسعه کارت اعتباری می‌توان نام برد، عزم ملی است. این امر نیز با تعیین الگوهای اقتصادی و رفتاری کارت اعتباری و همچنین الزاماتی که نهادهای نظارتی می‌توانند در حوزه کارت اعتباری تدوین کنند، عملی خواهد شد.
مزایای و معایب
در واقع کارت‌های اعتباری با دو ماهیت حقوقی یکی از نوع سپرده و یکی از نوع تسهیلات، ویژگی‌های مشترکی مانند سهولت در معاملات، امنیت بالا، کاهش هزینه حمل و نقل و غیره دارند. در کنار این کارت‌های اعتباری مزایای خاص خود را دارد. تسهیلات روان و آسان، از یک سوی تسهیلات ارزان و به معنای دیگر گران قیمت است. تسهیلات روان به این معناست که شخص نیازی به مراجعه مکرر به بانک برای دریافت تسهیلات خرد ندارد. بلکه یک بار به بانک مراجعه کرده و با بانک به توافق می‌رسد و مثلا یک کارت با اعتبار 10 میلیون تومان برای او تعریف می‌شود. بعد از آن تا سقف 10 میلیون نیازی به مراجعه به بانک برای تقاضا وجود ندارد. این امر در سراسر کشور و در بعضی کارت‌ها به صورت بین‌المللی می‌تواند از خدمات استفاده کند.
به عبارتی فرد فرصت تنفس دارد، یعنی پس از خرید کارت یک دوره خرید دارد که این دوره معمولا یک ماهه است و یک دوره در پرداخت، فرصت تنفس دارد که معمولا این فرصت یک هفته‌ای است. در مجموع فرد حدود 37 تا 40 روز می‌تواند از منابع بانک استفاده کند و در فرصت تنفس می‌تواند با بانک تسویه کند؛ بدون اینکه سودی به بانک بپردازد.
لذا برای دارندگان کارت یک منبع مالی در دسترس بدون هزینه محسوب می‌شود. البته اگر در فرصت تعیین شده نتواند وجه را بپردازد و کار به فرصت تقسیط با جریمه بکشد، فرد در آنجا باید سود بالاتری هم بپردازد.
اما اگر در فرصت تنفس وجه را بپردازد، در واقع بدون اینکه نیاز باشد به بانک سود بپردازد از منابع بانک استفاده کرده است. در کنار این محسنات کارت‌های اعتباری معایبی هم دارند. این کارت‌ها دارندگان را به خرید بیشتر و باکیفیت‌تر وسوسه می‌کند.
طبق مطالعاتی که به صورت میدانی صورت گرفته در تمام کشورهای غربی که استفاده از کارت‌های اعتباری در آنها به سرعت گسترش پیدا کرده، میزان بدهی خانوارها به بانک‌ها نیز افزایش یافته است. طوریکه در آمریکا به طور متوسط خانواده‌ها حقوق 3 تا 5 ماه خود را پیشاپیش مصرف کرده‌اند. کافی است شما این آمار را را با زمانی که خانواده‌ها درآمدهای ماه‌های جاری را پس‌انداز‌ می‌کردند، مقایسه کنید. به عبارتی این کارت‌ها باعث شده که افراد درآمد ماه‌های آینده خود را هم مصرف کنند. همین امر باعث می‌شود که میزان بدهی به بانک‌ها افزایش یابد، هم‌چنین مصرف‌گرایی در جامعه رواج پیدا کند و در کل آسیب‌های اجتماعی از این منظر خانواده‌ها را بیشتر تهدید می‌کند. اما این معایب نمی‌تواند مزایای کارت‌های اعتباری را از بین ببرد.
در مجموع مزایای این کارت‌ها بیشتر از معایب آن است، زیرا کارت‌های اعتباری باعث روان شدن بازار و گردش بهتر جریان وجوه، گسترش و توسعه تولید و سرمایه‌گذاری در بانک‌ها می‌شود. اما نظام بانکی باید در مورد کمیت و کیفیت توسعه این کارت‌ها به مزایا و معایب آن در کنار هم توجه داشته باشد.
ویژگی‌های کارت اعتباری مجازی شامل افزایش قدرت خرید،خرید از فروشگاه آنلایی که ویزا کارت در آن پذیرفته باشد، سادگی، دریافت آسان وکاربرد آسان، امنیت، محافظت در برابر هرگونه سو استفاده،انعطاف پذیری،باکارت‌های اعتباری مجازی از هر کامپیوتری می توان خرید کرد، پوشیدگی صورتحساب آن به صورت آنلاین است،.تاریخ وسایر اطلاعات مربوط به خرید بصورت خصوصی باقی می‌ماند،‌ سادگی شارژ، تسهیلات می‌شود.
کارت‌های اعتباری بین المللی درایران
پیش از انقلاب بانکهای ایرانی قراردادهایی با موسسات بزرگ نظیر ویزا و مسترکارت داشتند ولی بعد از تحریم امریکا این قراردادها متوقف شد.
به عنوان نمونه بانک ملی ایران قراردادی با ویزا داشت که بر اساس آن بانک ملی موسساتی را معرفی می کرد که کارت ویزا را بپذیرند و این بانک تضمین کننده مطالبات مشتریان ایرانی بود و در نهایت تمام پرداخت های خود را از ویزا دریافت می کرد.
هم اکنون بانک مرکزی ایران با همکاری یک بانک اروپایی طرحی آزمایشی را در دست اجرا دارد که کارتهای صادر شده از سوی بانکهای خارجی به جز بانکهای آمریکایی و اسرائیلی در ایران قابل استفاده خواهد بود.
این طرح آزمایشی در بیست مرکز نظیر هتلها اجرا شده و خارجیها می توانند بدون پرداخت پول نقد از کارتهای الکترونیک شخصی خود در ایران نیز استفاده کنند.
اگر این طرح گسترش یابد تا حدودی مشکل اصلی گردشگران خارجی که به ایران می آیند، برای پرداخت برخی هزینه ها نظیر هزینه اقامت هتل حل خواهد شد.
در مرحله دوم پیش بینی شده که شهروندان ایرانی از بانکهای داخلی تقاضای کارتهای اعتباری بین المللی بکنند و با تضمین بانکهای ایرانی کارت بین المللی برایشان صادر شود تا از مزایای آن در کشورهای دیگر استفاده کنند.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/19ساعت 11:29  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

لومیای جدید مایکروسافت در راه است

موبنا- مایکروسافت درصدد است گوشی هوشمند جدیدی از سری لومیا با نام RM-1099 راهی بازار کند.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، براساس اطلاعاتی که درباره گوشی RM-1099 منتشر شده، دارای صفحه نمایش چهار اینچی است.
لومیا RM-1099 از مشخصات فنی شامل صفحه نمایش چهار اینچی با وضوح تصویر WVGA، پشتیبانی از دو سیمکارت، 8 گیگابایت حافظه داخلی با امکان ارتقای حافظه به وسیله میکرو SD، یک گیگابایت حافظه‌ رم، تراشه‌ چهار هسته‌ای با فرکانس 1.2 گیگاهرتز و باتری با ظرفیت 1,560 میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد.
این گوشی به سیستم‌عامل ویندوز 8.1 مجهز شده و پس از عرضه، بروزرسانی ویندوز 10 را دریافت خواهد کرد.
اطلاعات بیشتر راجع به این گوشی منتشر نشده است.
یندوز فون سیستم‌عامل است که توسط شرکت مایکروسافت برای گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شود و جانشین پلتفرم ویندوز موبایل است. ویندوز فون ۷ در نوامبر ۲۰۱۰ معرفی شد. در سیستم عامل ویندوز فون بر خلاف ویندوز موبایل، مایکروسافت بجای نشانه گرفتن بازار شرکت‌های بزرگ، بازار مصرف کنندگان را نشانه گرفته است. در این سیستم عامل به جای استفاده از شکل برنامه‌های مبتنی بر ویندوز (فایل‌های exe) از برنامه‌های مایکروسافت سیلورلایت استفاده شده است. ویندوز فون ۸ در اکتبر ۲۰۱۲ معرفی شد.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/19ساعت 11:28  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

میزو هم ساعت هوشمند ساخت

موبنا- شرکت چینی میزو اقدام به ساخت ساعت هوشمندی با شکل و شمایل گرد کرده است.

به گزارش اخبار خارجی موبنا،‌ همانند سایر شرکت‌‌های تولیدکننده گوشی، شرکت چینی میزو هم اقدام به ساخت ساعت هوشمند کرده است.
ساعت هوشمند میزو همانند موتو 360 دایره‌ای شکل است و دکمه‌ای شبیه به گوشی‌های هوشمند در زیر آن تعبیه شده است. هنوز مشخص نیست این دایره سفید رنگ چه کاربردی در یک ساعت هوشمند دارد و همچنین از ابعاد صفحه نمایش این ساعت نیز اطلاعاتی در دست نیست.
تا کنون میزو در بازار گوشی‌های هوشمند بسیار خوب عمل کرده و حتی توانسته رکورد فروش خود را در ماه ژانویه بکشند و 1.5 میلیون دستگاه به فروش برساند. دلیل عمده فروش این تعداد محصول توسط کمپانی چینی میزو کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه بوده است. به احتمال بسیار زیاد ساعت هوشمند میزو با اجرای اندروید پوشیدنی گوگل نیز قیمت مناسبی خواهد داشت.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/19ساعت 11:27  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

کمپانی سواچ هم ساعت هوشمند می‌سازد

موبنا- کمپانی ساعت سازی سواچ اعلام کرده که درصدد ساخت ساعت هوشمند است.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، شرکت سواچ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ساعت در دنیاست، اما با ورود ساعت‌های هوشمند به بازار ظاهرا ساعت‌سازان بزرگ دنیا هم موقعیت خود را در خطر دیده‌اند. بر این اساس اقدام به ساخت ساعت هوشمند برای تولیدکنندگان بزرگ ساعت خیلی دور از انتظار نبود. بنابراین سواچ با وعده ساخت ساعت هوشمند قدم در راه رقابت با تولیدکنندگان ساعت هوشمند گذاشته‌اند.
بر اساس اطلاعاتی که درباره این ساعت هوشمند منتشر شده، سواچ در نظر دارد ساعت‌‌هوشمند خود را در سه‌ماه پیش رو روانه بازار می‌کند.
مدیراجرایی سواچ با اشاره به این موضوع اعلام کرد که ساعت‌هوشمند این شرکت نیازی به شارژ شدن ندارد و کمپانی سوئیسی در این ساعت از فناوری NFC برای ارتباط استفاده کرده است. براساس اطلاعات ارایه شده، ساعت‌هوشمند مذکور قادر است از طریق اپلیکیشن‌های ویندوز و آندروید، امکان پرداخت موبایلی را فراهم کند.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/19ساعت 11:27  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

پروژه های مخابراتی نطنز به بهره برداری رسید

موبنا - رئیس اداره مخابرات نطنز گفت: همزمان با دهه مبارک فجر 10 طرح مخابراتی در نطنز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش موبنا، عباس فردوسی  اظهار کرد: به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر و همزمان با سراسر استان اصفهان، 10 پروژه مخابراتی در نطنز به بهره‌برداری رسید.
وی مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین پروژه را وصل شدن خط تلفن ثابت در روستای صعب العبور "وش" دانست و افزود: با توجه به اینکه اجرای این پروژه بسیار سخت بود، اما مسئولین فنی شرکت مخابرات عملیات اجرایی آن را به خوبی انجام داده و تلفن ثابت به آخرین روستای شهرستان نطنز رسید.
رئیس اداره مخابرات نطنز از دیگر پروژه‌های افتتاحی در این دهه را توسعه سوئیچ کارین مرکز نطنز، تاسیس کافو نوری، تاسیس دیتای مرکز طرق‌رود و نطنز، اجرای طرح کابل خاکی جایگزین کابل هوائی در شهر طرق‌رود، راه‌اندازی سایت BTS مسکن مهر نطنز و اجرای BTS  روستای وش برشمرد.
وی تصریح کرد: شهر نطنز با دارا بودن 20 هزار و 350 خط تلفن ثابت و ضریب نفوذ 101 درصدی، توانسته رتبه نخست ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور را از آن خود کند.
فردوسی با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز، بیش از 1 هزار پورت ADSL مخابرات نیز به متقاضیان واگذار شده است،گفت: در مجموع بیش از 2 هزار و 500 پورت ADSL در نطنز فعال است که با مجموع بخش خصوصی نیز به سه هزار پورت می‌رسد.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/19ساعت 11:27  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

راه‌اندازی 18 هزار پورت تجهیزات دیتا در زنجان

موبنا - همزمان با فرارسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران 155 پروژه مخابراتی استان زنجان با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش موبنا، در این مراسم مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 155 پروژه مخابراتی استان زنجان با اعتباری بالغ بر 373 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
نیکنام جدیدی به پروژه‌های قابل افتتاح شرکت مخابرات استان زنجان در ایام الله دهه فجر اشاره کرد و بیان داشت: عملیات کابل کشی با مبلغ 43 هزار میلیون ریال در سطح استان زنجان انجام شده است.
وی از نصب و راه‌اندازی 18 هزار پورت تجهیزات دیتا در استان زنجان خبر داد و افزود: این پروژه با اعتبار 30 هزار میلیون ریال به اتمام رسیده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان از اجرای پروژه راه‌اندازی 13 سایت BTS برای پروژه تالیا با اعتبار 26 هزار میلیون ریال خبر داد و گفت: تعداد 43 مورد BTS در سطح استان برای سایت‌های موبایل همراه اول با اعتباری بالغ بر 72 هزار و 440 میلیون ریال نصب و راه‌اندازی شده است.
وی به اجرای پروژه فیبر نوری به طول 75 کیلومتر در سطح استان زنجان اشاره کرد و متذکر شد: این پروژه با اعتبار 13 هزار و 500 میلیون ریال به بهر‌برداری رسیده است.
جدیدی با اشاره به اینکه پروژه OTN با اعتبار 14 هزار میلیون ریال در استان زنجان افتتاح شده است، یادآور شد: تعداد 9 دستگاه تجهیزات دسترسی در شهرک پونک زنجان با ظرفیت 7 هزار شماره تلفن ثابت و 2 هزار و 304 پورت دیتا با اعتبار 27 هزار میلیون ریال افتتاح شده است.

* راه‌اندازی 2 دستگاه تجهیزات دسترسی در شهرک صنعتی زنجان
وی از نصب و راه‌اندازی تعداد دو دستگاه تجهیزات دسترسی در شهرک صنعتی زنجان با ظرفیت یک هزار و 536 شماره تلفن ثابت و 512 پورت دیتا با اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیون ریال خبر داد و افزود: دکل مراکز ملت، آزادگان و الهیه با اعتبار 4 هزار و 500 میلیون ریال به بهره‌‌برداری رسیده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان از نصب و راه‌اندازی تعداد چهار دستگاه لاین کم ظرفیت روستایی با اعتبار 4 هزار میلیون ریال خبر داد واظهار داشت: تعداد چهار دستگاه رادیو با اعتبار 660 میلیون ریال نصب و راه‌اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه توسعه مراکز تلفن شهری استان زنجان با اعتبار 3 هزار میلیون ریال به اتمام رسیده است، گفت: پروژه همکدسازی استان زنجان با اعتبار 6 هزار میلیون ریال انجام شده است.
جدیدی از اجرای عملیات توسعه بک بن شبکه برای G3  با اعتبار 20 هزار میلیون ریال خبر داد و بیان داشت: تجهیزات G3 در تعداد 25 سایت BTS مرکز استان با اعتبار 75 هزار میلیون ریال نصب و راه‌اندازی شده است.
وی از بهسازی تجهیزات همراه اول در تعداد 40 سایت BTS با اعتبار 10 هزار میلیون ریال در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: همچنین BSC سوم TRX2000 در مرکز استان نصب و راه‌اندازی شده است.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/19ساعت 11:26  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

اختصاص 30 میلیارد ریال به افتتاح 51 طرح مخابراتی در شوش

موبنا - مدیرکل مخابرات خوزستان از اختصاص 30 میلیارد و 950 میلیون ریال به افتتاح 51 طرح مخابراتی در شهرستان شوش خبر داد.

به گزارش موبنا، در آیین بهره برداری از طرح‌های مخابراتی،  از 51 طرح مخابراتی در سطح شهرستان شوش رونمایی شد.
مدیرکل مخابرات خوزستان در این مراسم اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌های مخابراتی، افزون بر 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت مخابرات استان خوزستان هزینه شده است.
عبدالکریم آرمات افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به  نصب و راه اندازی اینترنت پرسرعت در 19 روستای شهرستان شوش، افزایش ظرفیت  اینترنت پر سرعت مراکز شهری و روستایی و افزایش ظرفیت کانال‌های ورودی و خروجی مراکز شهری، اشاره کرد.
وی با اشاره به نصب و راه اندازی هشت لینک رادیویی و هفت سایت «جی اس ام» شهری و نیز سایت «بی تی اس»، خاطرنشان کرد: اجرای «طرح پایلوت» واگذاری اینترنت بی‌سیم روستای حمید آباد و افزایش ظرفیت «کافوهای نوری» از دیگر طرح‌های مخابراتی مورد بهره برداری در شهرستان شوش است.
مدیرکل مخابرات خوزستان، بهره برداری از این طرح‌های مخابراتی را در توسعه زیرساخت‌های اینترنتی و ارتباطات در شهرستان شوش  بسیار مهم ارزیابی کرد.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/19ساعت 11:26  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

استخراج حوزه‌های راهبردی IT از اسناد ملی ایران و سایر کشورها

موبنا - به منظور ایجاد نگرش‌ جامع برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کشور نسبت به موضوع‌های فناوری اطلاعات و به خصوص نگاشت اسناد مرتبط، حوزه‌های راهبردی فناوری اطلاعات از اسناد ملی ایران و سایر کشورها استخراج و دسته‌بندی آنها در وب‌گاه bamefava.scict.ir ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار موبنا پیشرفت‌های قابل ملاحظه در زمینه فناوری‌ها از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از موضوع‌هایی است که همواره در اسناد بالادستی کشور و به ویژه سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی به آن تأکید شده است.
اقدام آغازین برای این کار، تعریف راهبرد‌های این گونه از فناوری‌ها در سطوح گوناگون است. با این حال، پیش از آغاز این کار باید اسناد مرتبط در این حوزه را مورد بررسی قرار داد. جست‌وجوی منابع نشان می‌دهد که تاکنون در جهان اسناد متنوعی در این رابطه و در سطوح گوناگون ایجاد شده است. تعداد زیاد این گونه از اسناد، لزوم دسته‌بندی آنها را توجیه می‌کند.
با توجه به این موضوع، پروژه مرتبطی در دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی تعریف شد که موضوع‌های راهبردی فناوری اطلاعات و اطلاعات با بکارگیری اسناد مربوط به راهبردهای آن در قالب ساختار درختی استخراج شوند. این کار افزون بر این که دسته‌بندی اسناد فناوری اطلاعات و اطلاعات را ساده‌تر می‌سازد، باعث می‌شود تا برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کشور در سطوح گوناگون به نگرش جامعی نسبت به موضوع‌های این حوزه دست یابند.
در این پروژه برای استخراج موضوع‌های راهبردی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فرآیندی چند مرحله‌ای طی شده است. نخست اسناد این حوزه، با کلید واژه‌های مرتبط با " استراتژی" و " فناوری اطلاعات و ارتباطات" در وب و پایگاه‌های اطلاعاتی مرتبط مورد جستجو قرار گرفت و در گام اول این مرحله، نزدیک به 300 سند مرتبط یافت شد که پس از بررسی مجدد 114سند( 6 سند به زبان فارسی و 108 سند به زبان انگلیسی) به عنوان اسناد راهبردی کشورها در زمینه فناوری اطلاعات انتخاب شد.
در گام بعدی موضوع‌های راهبردی در سه سطح از اسناد استخراج و پس از پالایش و دسته‌بندی اولیه توسط تیم تحقیق با استفاده از نظرهای گروهی از خبرگان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دسته‌بندی نهایی تدوین شد.
در مرحله پایانی پروژه اسناد راهبردی پیش گفته (114 سند) و برخی اسناد مرتبط دیگر(1228 سند) با استفاده از روشهای هوشمند به حوزه‌های راهبردی فناوری اطلاعات پیوست و قابل بازیابی شد.
نتایج این پژوهش می‌تواند گامی مؤثر برای تولید ساختار پژوهشی مناسب و یک الگوی تفکیکی ‌راهبردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای همه پژوهشگران این حوزه باشد؛ همچنین سیاست‌گذاران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز می‌توانند با بهره‌گیری از این الگوی دسته‌بندی به نظام‌مند کردن هر چه بیشتر تصمیمات خود اهتمام ورزند.
 بر اساس ساختار درختی ایجاد شده، موضوع‌های راهبردی اصلی شامل کاربردها، فضای سایبری، اطلاعات و محتوای دیجیتال، منابع انسانی، صنعت، جامعه اطلاعاتی و دانش، زیرساخت ، قوانین، مقررات و خط‌ مشی‌ها، اصلاحات، تحقیق و توسعه و ارتباطات است که هر کدام به زیر شاخه‌هایی تعریف شده است.
نتایج این پروژه ازطریق وب‌گاه bamefava.scict.ir و در بخش "مقالات و حوزه‌های راهبردی" در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

+ نوشته شده در  93/11/19ساعت 11:26  توسط فرامرز زرین  |  نظر بدهید

گلکسی تب A سامسونگ لو رفت

موبنا- اطلاعاتی درباره تبلت جدید سامسونگ با نام گلکسی تب A سامسونگ منتشر شده است.

به گزارش اخبار خارجی موبنا، بر اساس اطلاعاتی که درباره تبلت جدید سامسونگ با نام گلکسی تب A منتشر شده، تبلت گلکسی تب A دارای سایز صفحه نمایش ۸ اینچی خواهد بود. این دستگاه از دو گیگابایت رم در گلکسی تب بهره می‌‌برد و شامل پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۴۱۰ با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز، وضوح تصویر ۱۰۲۴×۷۶۸ پیکسل، دوربین ۵ مگاپیکسلی و دوربین ثانویه دو مگاپیکسلی است.
این گوشی همچنین 16 گیگابایت حافظه داخلی است و از باتری 4200 میلی‌آمپری است.
قیمت این تبلت مشخص نشده، اما انتظار می‌رود قیمت بسیار بالایی نداشته باشد.

منبع : موبنا(www.mobna.com)

  • ۹۳/۱۱/۱۹
  • فرامرز زرین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی